Komoly dillemmát jelent a mai világban, hogy bennünket, mint a fogyasztói társadalom tagjait mikor-milyen impulzus ér és azt hogyan reagáljuk le. Sok esetben a bevásárló kosarunkat ez előző napokban audio-vizuális hirdetések útján bekódolt adatok alapján szedjük meg. Néha az értékesítési és tervezői furfangok, színek, hangok, illatok rabjaivá válva választjuk ki a vacsorához valót. Vajon miként lettünk a gyüjtögető-vadász főemlősből a fogyasztói társadalom droidjai?
Kisgyerekkorunktól a külső hatások tudatosan tompítják a szervezetünk kommunikációs impulzusainak az észlelését és értelmezését, annak érdekében, hogy először az időmérő óra, azután majd a színek és a külső hatások uralják agyunk irányítását. Gondoljunk csak bele amikor a védőnő kioktat, hogy hány óránként kell etetni-itatni az újszülöttet... Azután az óvoda és iskola tálalja mindenkinek egyidőben, ugyanazt, a napszaknak megfelelő élelmet. Így szépen leépül az éhségérzet, és a táplálkozás átalakul fogyasztássá.
Minden folyamat visszafordítható. A legfontosabb lépés a felismerés!
Táplálkozzunk! A fogyasztás a termelők, gyártók, értékesítők érdeke. Szervezetünk mindig tudja mire van szüksége és arról is tájékoztat, hogy mikor. Ezen impulzusok felismerése a mi érdekünk!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.